رنگ زمینه فرش

مشخصات فرش سرمه ای

دکوراسیون و چیدمان فرش سرمه ای

از مهم ترین مشخصات فرش سرمه ای ایجاد حس اطمینان و قدرت شیکی این نوع فرش است. طرح ها و نقوش روی زمینه سرمه ای جلوه گری بی نظیر پیدا می کنند. استفاده از چیدمان فرش سرمه ای در منازل مسکونی و محیط های اداری و اماکن عمومی متداول است و لازم است با مشخصات فرش سرمه ای آشنایی داشته باشیم.

 طراحی داخلی بر خلق‌وخوی ما تأثیر می‌گذارد و روان‌شناسی رنگ‌ها و کاربرد آن‌ها در دکوراسیون با حس و حال فضایی که موردنظر شماست ارتباط معنی‌دار پیدا می‌کند. علاوه‌برآن ترکیب رنگ‌ها خصوصاً مشخصات فرش سرمه ای می تواند حس و حال و جذابیت بیشتری به چیدمان منزل و محیط کار می‌دهد.

رنگ زمینه فرش

رنگ فرش مستقیماً در محیط خود تأثیر دارد و می‌توان آن را به یک محیط پرانرژی یا یک محیط آرام یا … تبدیل کند. برای بهترین عملکرد در دکوراسیون و چیدمان فرش سرمه ای ابتدا باید با رنگ ها و روان شناسی رنگ آشنا شوید.

برخی از رنگ‌ها فعال روشن هستند و می‌توانند ذهن را همراه با افزایش خلاقیت تحریک کنند و برخی از رنگ‌های منفعل خنک هستند و می‌توانند ذهن را آرام کنند و به تمرکز ذهنی کمک کنند، هر یک از رنگ‌ها ویژگی‌های خاصی دارند که در ادامه با مشخصات فرش سرمه ای و ویژگی های آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

روانشناسی رنگ و مشخصات فرش سرمه ای

چیدمان فرش سرمه ای - مشخصات فرش سرمه ای

سرمه‌ای از رنگ‌های بااصالت و شیک است که به محیط و فضای خود قدرت اعتماد و صمیمیت را القا می‌کند.
محیط که مزین به فرش با زمینه سرمه‌ای باشد سرشار از حس اطمینان، آرامش و سکون است. تیره بودن فرش سرمه‌ای می‌تواند کثیفی را کمتر نشان دهد و لذا برای مکان‌های پر رفت‌وآمد نظیر سالن‌ها، پذیرایی و آشپزخانه مناسب است.

از مشخصات فرش سرمه ای نشان دادن تمرکز و خرد است. همچنین آبی سرمه ای رنگی است که می تواند حس آرامش و ثبات را القا کند. این می تواند به شما احساس امنیت و اعتماد به نفس و همچنین اعتماد به نفس و اقتدار بدهد. رنگی است که احترام می طلبد و می توان از آن برای انتقال حس قدرت و اقتدار استفاده کرد. با این حال، از مشخصات فرش سرمه ای آن است که می تواند حس رمز و راز و دسیسه را نیز برانگیزد.

اگر می خواهید از یک فرش آبی پررنگ استفاده کنید، می توانید با استفاده از رنگ های خنثی برای بقیه اتاق، آن را جبران کنید. خاکستری، سفید و بژ به خوبی با رنگ های دیوار کار می کنند زیرا توجه را روی فرش حفظ می کنند. اگر می‌خواهید رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید، رنگ‌های پررنگ دیگری مانند نارنجی، قرمز و زرد اضافه کنید.

یکی از بارزترین مشخصات فرش سرمه ای آن است که تقریباً هر رنگی را می‌توان با آن ترکیب کرد و از آن برای اشیاء دیگری که کنار فرش قرار می گیرند استفاده کرد. ولی بهتر است از هیچ وسیله سرمه ای رنگ دیگری در کنار این فرش استفاده نکنید.

چند نمونه از چیدمان فرش سرمه ای

نکاتی در چیدمان فرش سرمه ای

مناسب برای استفاده در اتاق نشیمن.

با رنگ خردلی به خوبی جلوه می کند.

آثار هنری و گران قیمت بر روی رنگ سورمه ای جلوه زیبایی دارد.

برای ترکیب اشیاء و ... مناسب است.

رنگ خاکستری به چیدمان فرش سرمه ای نرمی و لطافت می دهد.

رنگ سرمه ای با صورتی دلنشین و زیبا می گردد.

در باره نویسنده

Dehghani Gallery manager2

علی دهقانی

فعال هنر فرش با بیش از ۵۰ سال کار و تجربه در زمینه تولید، فروش و صادرات فرش دستبافت ایرانی و مدیر گالری فرش دهقانی. اعتقاد دارم هنر قالیبافی یک مهارت و یک هنر اصیل و ماندگار است.
Dehghani Ali